Indrukwekkend Oswiecim - Reisverslag uit Krąków, Polen van Lotte - WaarBenJij.nu Indrukwekkend Oswiecim - Reisverslag uit Krąków, Polen van Lotte - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend Oswiecim

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Augustus 2010 | Polen, Krąków

Een bezoek aan Kraków is niet compleet zonder een bezoek aan Oswiecim en Brzezinka, beter bekend als Auschwitz-Birkenau, het meest beruchte concentratiekamp uit het Nazi-tijdperk.

Mijn moeder voelde zich vandaag gelukkig alweer een stuk beter, en dus zijn we samen meegegaan met de bustour naar Auschwitz. Het was een rit van 1,5 uur, door kleine Poolse dorpjes over soms behoorlijk slechte wegen. Tijdens de busrit werd een film vertoond als voorbereiding op wat we allemaal zouden gaan zien.

En wat je dan allemaal ziet, daar word je echt stil van. Ongelooflijk dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren. Zo zijn er bijvoorbeeld enorme vitrines te zien vol met afgeschoren haar, vlechten, brillen, kleding, speelgoed, koffers, etc; spullen die de mensen allemaal moesten achterlaten voordat...

Vanavond om 20.00 waren we weer terug bij het hotel na een indrukwekkende dag. We hebben zojuist wat gegeten in een Italiaans restaurant hier in de buurt en gaan zometeen onze koffers inpakken. Morgen vertrekken we weer uit Polen en rijden naar Dresden, waar we nog twee nachten zullen verblijven, om vervolgens op vrijdag het laatste stuk naar huis te rijden.

Veel groetjes,
Lotte

• 17 Augustus 2010 - 20:18

Andrea:

Ik begrijp heel goed hoe je je daar voelde, heb zelf Theresienstadt gezien, het is en blijft onbegrijpelijk!
    x

• 18 Augustus 2010 - 05:47

Maartje:

Salut!
    Désolée que ce n'est que maintenant que tu reçois une réaction de moi..
    Je viens de lire toutes vos aventures jusqu'ici. Comme c'est toujours le cas avec tes rapports, je m'en suis bien amusée. C'est comme vivre la Pologne un peu moi-même!
    Ce qui ne m'a pas plu bien sûr c'était la partie dans laquelle tu nous as parlé que ta mère et toi, vous deux, ont été tombées malades...
    Heureusement il va mieux maintenant, n'est-ce pas!?
    Je dirais, profite encore de vos vacances et moi, je brûle déjà de lire ce que vous allez découvrir encore les derniers jours là-bas!
    Bises,
    Moi

• 18 Augustus 2010 - 17:30

Brugt En Angela:

Ha die Lotte en Gradie. Vanmiddag terug gekomen uit de Amerika en lees nu de mailtjes door en zie dat jullie nu op pad zijn. Ook leuk om jullie verslagen te lezen alleen jammer van de pech en het ziek zijn. Natuurlijk wel weer mooi die zoutmijnrondleiding met verrassende afloop. Dat maakt ook niet iedereen mee en je weet weer hoe goed e.e.a. in Nederland geregeld is.
    Geniet er nog van en we zullen de komende tijd wel de verhalen en foto's uitwisselen.
    Groetjes de Pepertjes.