Van de Wavel tot een Poolse bruiloft - Reisverslag uit Krąków, Polen van Lotte - WaarBenJij.nu Van de Wavel tot een Poolse bruiloft - Reisverslag uit Krąków, Polen van Lotte - WaarBenJij.nu

Van de Wavel tot een Poolse bruiloft

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Augustus 2010 | Polen, Krąków

De regen uit Duitsland is ons intussen achtervolgd tot in Kraków. Gisteren was het nog erg warm, vandaag hebben we vooral regen en onweersbuien gehad, die lang bleven hangen boven de stad.

Vanmorgen zijn we naar de Wavel geweest, de koninklijke burcht, waar we onder andere langs het graf van de onlangs overleden Poolse president zijn gewandeld. Daarna begon het hard te regenen. We waren aan het schuilen in een kerk toen daar net een bruiloft begon. We hoefden niet weg, maar konden gewoon achterin de kerk blijven zitten. Leuk om te zien, vooral de kleine kinderen in traditionele klederdracht.

We zijn vandaag pas de stad verder gaan ontdekken omdat ik gisteren heel de dag ziek op bed heb gelegen. In de nacht van vrijdag op zaterdag werd ik misselijk wakker en heb veel moeten braken. Waarschijnlijk heb ik een voedselvergiftiging opgelopen in het restaurant waar we vrijdagavond hebben gegeten. Ben blij dat het vandaag weer goed is gegaan, al ben ik nog wel moe en maken we het vanavond niet te laat.

Morgen gaan we naar Wieliczka, een zoutmijn van wel 327 meter diep die op de Unesco Werelderfgoedlijst staat. Er is ondergronds zelfs een kathedraal aangelegd. We zijn erg benieuwd!

• 15 Augustus 2010 - 18:43

Andrea:

Beterschap! Hopelijk werkt ook het weer wat meer mee, hier regent het ook al de hele dag keihard! x