On the road in de Rockies - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu On the road in de Rockies - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu

On the road in de Rockies

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 September 2012 | Canada, Kamloops

Van -40 naar 40 graden in één dag: dat kan in Canada! Zaterdag hebben we, na eerst twee dagen te hebben genoten van het prachtige berglandschap in Jasper National Park, een excursie gemaakt naar de Athabasca gletsjer. In een reusachtige ‘ice explorer’ werden we halverwege op de gletsjer afgezet, waarna we zo’n 20 minuten mochten wandelen. Een bijzondere ervaring! Na de excursie zijn we naar het Noorden van Jasper National Park gereden, waar ik ben gaan zwemmen in de Miette Hot Springs. Het water in deze baden heeft zijn oorsprong in de bergen en wordt afgekoeld van ruim 50 naar zo’n 40 graden. Het was heerlijk ontspannen, baden in het warme water met uitzicht op de bergen.

Zondag zijn we vertrokken richting het laatste stukje van de Rockies tijdens deze reis: Wells Gray Provincial Park. Ons hotel in Clearwater, vlakbij het park, bleek een grote verrassing. Om er te komen moesten we eerst kilometers lang rijden over een onverharde weg in de bergen. Terug in de tijd langs houten huisjes en paardenranches in de middle of nowhere. Eenmaal aangekomen troffen we echter een prachtig resort met nieuwe vakantiebungalows, gelegen langs een mooi meer, waar we zelfs nog even konden gaan roeien! Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Wells Gray Provincial Park, het ‘Wilde Westen’ van British Columbia, met indrukwekkende watervallen. Hiermee kwam een einde aan onze verkenning van de Canadese Rocky Mountains. Morgen vertrekken we richting het zuiden voor een tussenstop in Hope, waarna het tijd is voor de eerste grote stad deze reis: Vancouver!

Veel groetjes,
Lotte

• 18 September 2012 - 19:14

Martin:

Krijg weer de kriebels...........

• 22 September 2012 - 17:43

Martha:

hoi lotte
    hartstikke leuk zo'n vakantie, en ja dat zou ik ook wel willen zo'n lekker warm bad na de post bezorgen hahaha
    nog een fijne vakantie jullie samen ,groetjes vanuit puiflijjk