Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Sleepless in Seattle

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Seattle

Er zijn verschillende manieren om naar de VS te reizen. Per vliegtuig, per trein, per boot. Maar welke manier je ook kiest, het is altijd weer een belevenis om de Amerikaanse douane te passeren. Vingerafdrukken, formulieren invullen, er wordt zelfs een foto van je gemaakt. Maar het is ook deze keer gelukkig weer voorspoedig verlopen. Zaterdagavond om 18.00 vertrok onze ferry vanuit de haven van Victoria, op weg naar Seattle. Een toch van 3 uur over de Juan de Fuca zeestraat. Tijdens de reis zijn we een aantal grote cruiseschepen gepasseerd, waaronder een schip van de Holland America Line.

Zondag zijn we Seattle gaan verkennen, de stad van Boeing, Microsoft en Starbucks. Wat een fijne stad! We wisten allebei niet echt wat we moesten verwachten, maar het was een positieve verrassing. Seattle heeft een gezellige atmosfeer, heel vriendelijke inwoners en goed openbaar vervoer. Eén van de must-sees van de stad is de Pike Place Market, een grote overdekte markt waar van alles verkocht wordt. Van handwerk tot vis, die tot groot vermaak van de bezoekers door de vishandelaren naar elkaar toe gegooid wordt. Bij de Pike Place Market bevindt zich ook de allereerste vestiging van Starbucks, geopend in 1971. ’s Middags zijn we met de lokale bus naar een park in het Noorden van de stad gegaan, voor een prachtig uitzicht op de stad en haar beroemde icoon: de Space Needle.

Gisteren heb ik een echte Amerikaanse verjaardag gehad. Eerst zijn we een stukje taart gaan eten. En waar kan dat anders dan bij de Cheesecake Factory? Maar de taart was zo machtig, het leek wel een compleet avondmenu. We hebben allebei flink moeten doorzetten om onze taart op te eten. Want een chocolate mousse cheesecake, die gooi je toch niet weg? ‘s Avonds hebben we een honkbalwedtrijd bijgewoond, de Seattle Mariners tegen de Los Angeles Angels. Wat een leuke ervaring! Amerikanen zijn dol op sport. Ook al verloren de Mariners van de Angels, de sfeer in het stadion was geweldig!

Vanochtend zijn we na slecht een paar uurtjes slaap om 6.30 vertrokken uit het hotel, om met de light rail naar het vliegveld van Seattle te gaan. Over een uur vertrekken we hier met – jawel – Alaska Airlines naar wat waarschijnlijk wel hét hoogtepunt van deze reis zal gaan worden: een week op het Hawaiiaanse eiland Kauai. Een droom die uitkomt!

Veel groetjes,
Lotte

• 02 Oktober 2012 - 18:16

Maartje:

Salut Lotte!
    Alors, le jour de ton anniversaire était tout à fait parfait même si tu n'étais pas aux Pays-Bas. Super!
    Et Seattle, tu as rencontré encore Tom Hanks et Meg Ryan?;)
    Toujours de beaux voyages que tu fais hein! Incroyable!
    Et le Hawaï, c'est ton rêve alors? Vas t'amuser là-bas. Fais le 'hoelahoep';)
    Bonnes vacances!
    Liefs,
    Moi

• 02 Oktober 2012 - 20:10

Jesper:

chocolate mousse cheesecake... Waar moet ik zijn? Het klinkt weer goed allemaal. Ik had vandaag je kaartje trouwens, erg mooi. Geniet nog van Kauai, maar dat gaat vast lukken.

xxx Jesper

• 03 Oktober 2012 - 16:57

Martinentrudy:

Door jouw verslag waren we weer even terug in oa Seattle. Idd een verrassende stad. Nu genieten van Hawaï. Hier regent het vandaag pijpenstelen, dus jullie missen niets.
    Groetjes uit Beneden Leeuwen

• 03 Oktober 2012 - 16:57

Martinentrudy:

Groetjes uit Beneden Leeuwen

• 03 Oktober 2012 - 18:54

Iris:

Geniet er maar van! Heel veel plezier op Hawaii! Ik ben benieuwd :)