Kaua'i: filmset in het paradijs - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Kaua'i: filmset in het paradijs - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Kaua'i: filmset in het paradijs

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Lihue

“Aloha and welcome to Kaua’i!” Vorige week dinsdag om 12.30 lokale tijd was het zover. Na bijna 6 uur vliegen over het eindeloos blauwe tapijt van de Stille Oceaan kwamen we aan in Amerika’s 50e staat: Hawai’i. Het eiland Kaua’i is het oudste en meest Noordelijk gelegen eiland in de archipel. Na aankomst zijn we meteen onze huurauto gaan ophalen. We hadden gereserveerd voor een jeep, maar we kregen als gratis upgrade een pick-up aangeboden. We reden hier dus rond in een oer-Amerikaanse veel te grote benzine-slurpende wagen met laadbak...

Kaua’i is een echt filmeiland. Het eiland van Jurrasic Parc, Indiana Jones, Pirates of the Caribbean, en niet te vergeten de onderwaterwereld van Finding Nemo. Het landschap op Kaua’i is ontzettend divers. Aan de Westkust bevind je je in het Hawaiiaanse Wilde Westen, met canyons en rode rotsen. Nog geen 80 kilometer verderop in het Noorden is de natuur groener dan groen en rijd je over een smallende kronkelende weg door de jungle aan de kust, compleet met rijstvelden zoals in Zuid-Oost Azië. In de oceaan bevinden zich koraalriffen vlak langs het strand, waar we tijdens het snorkelen prachtige vissen en zelfs zeeschilpadden konden zien zwemmen.

Het juweel van Kauai’i is zonder twijfel de Napali coast. Zaterdag hebben we een boottocht gemaakt langs deze kust, die als decor heeft gediend voor de film Jurrasic Parc. Een groot deel van de kust is onbereikbaar over land en kan alleen gezien worden vanuit de lucht of vanaf het water. Om 14.30 ’s middags vertrokken we vanuit het kleine havenstadje Port Allen, ‘barefoot’ op een catamaran. Een spetterende tocht, letterlijk. We zagen dolfijnen, zeeschilpadden en uiteraard de prachtige kust. Na twee uur varen kregen we heerlijk eten op de boot en als toetje champagne tijdens de zonsondergang. I could get used to this…

Gisteren waanden we ons even deelnemers aan Expeditie Robinson. We hebben de Kalalau Trail bewandeld, 4 mijl heen en terug langs de Napali coast, op naar een verborgen strand aan de kust. Het was een pittige hike, maar wel erg bijzonder om door de jungle te wandelen. Kokosnoten en papaya’s hingen aan de bomen… de fruitlucht kwam ons tegemoet. Vandaag wilden we nog graag een keer gaan snorkelen. Maar helaas waren de golven op de daarvoor geschikte stranden zo hoog, dat het niet meer mogelijk was. Uiteindelijk zijn we aan een ander strand gaan zwemmen, waar we nog een Hawaiiaanse zeehond hebben gezien, luierend op het zand.

Daarmee komt een einde aan ons verblijf op Hawai’i. Het was heel bijzonder om kennis te maken met deze staat. Middenin de Stille Oceaan, maar toch nog steeds in Amerika. Een fantastische ervaring! Nog één nachtje slapen met het heerlijke geluid van de zee op de achtergrond. Morgen vliegen we terug naar het vasteland voor de laatste etappe van onze reis: San Francisco.

Veel groetjes,
Lotte

PS: Een aantal foto's van Kaua'i zijn te vinden op facebook. Zie http://www.facebook.com/media/set/?set=a.425896187468981.102078.100001458090354&type=1&l=a91ab1a9eb

• 09 Oktober 2012 - 23:06

Anne-Marie Eskes:

Ha die Lotte in het prachtige Hawai!! Ik hoef niet te vragen of je het naar je zin hebt dar op dat prachtige eiland.
    Geweldig dat je morgen naar San Francisco toe vliegt. Een prachtige stad weet ik uit ervaring.
    Bedankt voor de prachtige kaarten voor Noor en Saar!!!
    Hanna heeft ze mee genomen naar school in het kader van Hallo Wereld, Kinderboeken week. Daarom mag ik morgen een spreekbeurt geven met Hanna over Amerika. Ik denk dat jij een betere ervaringsdeskundige bent. Nou Lotte geniet er nog heerlijk van aan de andere kant van de wereld en tot gauw!Anne-Marie Eskes.