Het land van de blauwe meren - Reisverslag uit Banff, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu Het land van de blauwe meren - Reisverslag uit Banff, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu

Het land van de blauwe meren

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 September 2012 | Canada, Banff

Dag allemaal,

Na een geslaagde reis door de VS vorig jaar hebben Marina en ik besloten om ook dit jaar samen nog een mooie reis te maken, en meer van Noord-Amerika te ontdekken. Deze keer op naar West-Canada, Seattle, San Francisco en het Hawaiiaanse eiland Kauai!

Zondag begon onze reis met een lange vlucht naar Calgary. Een nieuwe kennismaking met een enorm land. Hier in het Westen is het zo anders dan in het Oosten, het Canada van Montréal en Québec. Waar het Oosten bekend staat om de Franstalige cultuur is het hier all about nature. Onze reis begon hier in Banff meteen met twee hoogtepunten: Lake Louise en Moraine Lake, twee van Canada’s bekende fotogenieke meren met een prachtige turquoise blauwe kleur. Waar we vorig jaar regelmatig een ‘Ikea-gevoel’ kregen (aansluiten in de rij en de route volgen) is het hier veel rustiger. Een verademing, zo kunnen we echt genieten van de indrukwekkende natuur. Het is echter ook veel kouder dan vorig jaar. Maandag kwamen we in een heuse sneeuwstorm terecht, met de temperatuur net boven het vriespunt… Gelukkig heeft ons hotel hier een eigen hot spring, om ’s avonds na een lange dag buiten weer heerlijk op te warmen!

Morgen vertrekken we uit Banff en gaan rijden richting het Noorden, over de beroemde Icefields Parkway richting Jasper National Park.

Veel groetjes,
Lotte

PS: De mooiste foto's van deze reis zet ik op facebook. De foto's zijn voor iedereen te bekijken onder de volgende link: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.100235543368382.183.100001458090354&type=1&l=8945493544

• 17 September 2012 - 12:30

Iris:

Een hele fijne, mooie vakantie toegewenst!

• 17 September 2012 - 12:30

Iris:

Een hele fijne, mooie vakantie toegewenst!