Een week op Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu Een week op Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu

Een week op Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Lotte

29 September 2012 | Canada, Victoria

Zondag was het tijd voor wederom een hoogtepunt van deze reis: whalewatching in de wateren bij Vancouver Island! We vertrokken vanuit Telegraph Cove, een pittoresk vissersdorpje aan de kust van het eiland. Het was een succesvolle walvisjacht, figuurlijk dan. Na een half uur varen kwamen we met onze boot terecht in een baai vol killer whales, orka’s. Heel bijzonder om deze dieren van zo dichtbij te zien! Daarna troffen we ook een grote groep walvissen, zeeleeuwen en zeehonden. Kapitein Wayne en biologe Sarah, die meereisde om ons tijdens de excursie uitleg te geven over de dieren, waren enthousiast over de goede omstandigheden van vandaag: “it was a great day from start to finish!” Daar konden wij ons zeker bij aansluiten!

Maandag zijn we vertrokken richting het Zuiden van Vancouver Island, naar Ucluelet, Tofino en Pacific Rim National Park. Dinsdag hebben we het natuurgebied verkend. Een prachtig gematigd regenwoud aan de ruige rotskust van de Stille Oceaan. Het stadje Tofino was bijzonder om te bezoeken. Het Canadese surfmekka, waar iedereen op slippers loopt. Woensdag is Marina zelf verder de natuur gaan verkennen en heb ik een excursie gemaakt naar de hot springs cove, een natuurlijke bron op een eiland zo’n 1,5 uur varen van Tofino. De boottocht erheen was nogal bumpy, op de ruwe zee. Dusdanig bumpy dat ik blij was mijn ontbijt binnen te hebben gehouden. Maar het was de moeite waard! Heel bijzonder om te badderen in deze natuurlijke bronnen aan de rand van de oceaan. Het water stroomt uit een warme kreek via een waterval in het eerste ‘bad’, waarna het zijn weg aflegt richting de zee. Elk volgend bad wordt iets kouder, de allerlaatste wordt verfrist door het zeewater. Een echte spa van moeder natuur!

Gisteren was het tijd voor de laatste grote autorit in Canada. Naar Victoria, de hoofdstad van de provincie British Columbia. Vandaag hebben we de stad verkend. Victoria is een redelijk kleine stad die soms ‘very British’ aandoet. Erg interessant was de rondleiding door het parlement, het mooiste en bekendste gebouw van de stad. In Victoria hebben we ook 'poutine' gegeten. Friet met daarover kaas en jus, een soort Canadese patatje oorlog. Niet erg gezond, maar heel lekker. Iets wat je hier in Canada zeker een keer moet proeven! Daarmee komt een einde aan ons verblijf in Canada. Morgen leveren we de huurauto in en gaan met de ferry naar de VS, voor het tweede deel van onze reis. Bye bye Canada, hello USA!

Veel groetjes,
Lotte