Florence aan de Elbe - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu Florence aan de Elbe - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu

Florence aan de Elbe

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

De laatste etappe van onze reis was een bezoek aan Dresden. Waar Leipzig mij een beetje tegenviel, was Dresden echt een verrassing. De stad staat bekend om het bombardement van 1945 en de weer opgebouwde Frauenkirche. Maar naast deze kerk zijn er nog zoveel meer prachtige gebouwen en paleizen, allemaal in barokke stijl vol versieringen. De stad deed mij dan ook bijna on-Duits aan, en wordt dan ook niet voor niets het Florence aan de Elbe genoemd.

Vrijdag zijn we de dag begonnen met een bezoek aan Torgau, een mooi vestingstadje aan de Elbe waar de Amerikaanse & Russische soldaten elkaar troffen tijdens hun invasie van Duitsland na de Tweede Wereldoorlog. We hebben daar wat gegeten en zijn rond 15.00 vertrokken voor de lange rit naar huis.

Zojuist heb ik aan alle verslagen wat foto's toegevoegd zodat jullie kunnen zien waar we geweest zijn. Het was weer een interessante reis, op naar de volgende keer!

• 29 Augustus 2010 - 13:11

Lonneke:

Jeetje, zo te lezen heb je toch aardig wat pech gehad op de reis. Gelukkig ook genoeg moois gezien om het (hopelijk) te compenseren.
    Ben benieuwd waar je volgende trip naartoe zal zijn!