All Aboard! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu All Aboard! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

All Aboard!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Januari 2010 | Verenigde Staten, New York

Toen we vanmorgen om iets over half zes beneden in het hotel kwamen zat de taxichauffeur al op ons te wachten. De afspraak was 05.45, dus hij was keurig op tijd. "Are you ready to go to the United States?" vroeg hij. Nou, en of we dat waren!

Maar zo makkelijk was het nog niet. Bij de grenscontrole aan de andere kant van de brug (de Rainbow Bridge over de Niagara rivier vormt de grens) werden we verzocht plaats te nemen in het douanegebouw. We moesten een formulier invullen en er werden vingerafdrukken afgenomen. Gelukkig waren we vroeg vertrokken en waren we ondanks de controle op tijd bij het treinstation. Om 06.40 vertrok de trein. All Aboard!

Wat was het een lange reis! In het begin een beetje saai, maar toen de trein na de stad Albany (de regeringszetel van de staat New York) in de vallei langs de Hudson River ging rijden, werd het landschap steeds heuvelachtiger, met prachtige huizen en de rivier die op veel plaatsen vol lag met ijsschotsen.

Rond 15.15 was het eindelijk zover: New York kwam in zicht! Om 15.45, een uur later dan gepland, kwamen we aan op Pennsylvania Station. Ook de metroreis vanaf het station naar ons hotel verliep voorspoedig. Al was het lastig om met onze grote koffers de metropoortjes door te komen.

Vanavond hebben we een eerste wandeling gemaakt en gegeten in het Southstreet Seaport District, het oude havengebied waar ons hotel ligt. Vanuit onze kamer kunnen we de Brooklyn Bridge zien, dat is nog eens een room with a view!

Bij dit bericht nog een foto van de prachtig verlichte Niagara Falls. Foto's en verhalen uit New York volgen snel!

PS: Excuses als jullie meerdere berichten na het plaatsen van dit verslag hebben ontvangen. De computer hier werkte niet helemaal mee, vandaar.

• 22 Januari 2010 - 12:11

Brugt:

Ha die Lotte en Gradie
    zo te lezen gaat alles OK. Hier ook, vanmorgen nog even met Frans gesproken,maar jullie hadden gisteren al telefonisch contact gehad.Zo te horen hebben jullie goed winterweer en kunnen jullie zonder problemen reizen. Blijf leuke verslagen schrijven en we zullen jullie blijven volgen.
    Groetjes Brugt en Angela

• 22 Januari 2010 - 13:00

Alet:

Hey Lotte,

Ik kijk even een paar dagen niet en zo je halve reis gemist! Canada klonk in ieder geval erg leuk en de moeite waard (ook al stonden jullie lonely by the falls - die er trouwens erg mooi uit zien op de foto's). Heel veel plezier in NYC en ik ben benieuwd naar de verhalen en de foto's.

Groetjes!

• 22 Januari 2010 - 21:18

Neldekoning-overweel:

Hallo lotte en Gradie,
    Wat leuk zo een verslag,nog veel plezier en geniet ervan.Ik blijf jullie volgen,heerlijk zo een reis,ik wil de volgende keer jullie koffers wel dragen.Doeiiii.NEL.