Just a perfect day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Just a perfect day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Just a perfect day

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 Januari 2010 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was, de titel verraadt het al, echt een prachtige dag. Omdat het morgen en maandag slecht weer gaat worden (regen), besloten we te proberen of we vandaag met de ferry naar Liberty & Ellis Island konden. Proberen, want dit is de meest bezochte attractie van New York en de wachttijden kunnen soms zo enorm oplopen dat je moet reserveren voor de boot.

Gelukkig viel het mee met de wachtrij en konden we snel op de boot. Na wel eerst een controle door te gaan die gelijkwaardig is aan de controle op vliegvelden. Het is begrijpelijk, maar zo erg dat het nodig is.

We hadden geen mooiere dag kunnen uitzoeken om naar de eilanden te gaan. Het was frisjes, maar de hele dag is er geen wolkje aan de lucht verschenen! Mijn fototoestel heeft dan ook een drukke dag achter de rug.

Miss Liberty was indrukwekkend om te zien. Ellis Island was ook erg interessant. Dit is het eiland waar vroeger alle immigranten die naar Amerika gingen aan land kwamen. Na een bezoek aan het museum wordt het duidelijk waarom juist New York zo'n enorm multiculturele stad is. Velen van hen zijn hier gebleven, en niet verder het land in getrokken.

En over immigranten gesproken, de groep die hier nu in opkomst is, zijn de latinos. Op veel plaatsen wordt informatie in zowel Engels als Spaans gegeven. Wij hebben al een paar keer in een Mexicaans restaurant gegeten. Ben nu helemaal thuis in de wereld van de enchilladas, tacos, quesadillas, tortillas, etcetera. Een goede oefening voor mijn Spaans.

Morgen staat Central Park en omgeving op het programma. We zijn benieuwd!

• 24 Januari 2010 - 20:20

Dick, Anne-Marie, Ha:

Hallo Lotte en Gradie,
    Wat een leuk verslag en een prachtige foto's. Goed om te weten dat jullie het zo goed naar de zin hebben. We hadden wat problemen met de site, kregen steeds de vraag naar een inlogcode, Frans heeft ons uit de brand geholpen. Nu kunnen we genieten van jullie verslag. Geniet nog intens van alle mooien indrukken die jullie zullen meemaken,Groeten vanuit Puiflijk van de fam. Eskes!!!

• 25 Januari 2010 - 08:23

Alet:

Ziet er weer super uit! Hoop dat het weer gisteren en vandaag mee viel en dat je van Central Park hebt kunnen genieten.

• 26 Januari 2010 - 18:44

Angela:

Hoi Lotte,
    Jammer van het weer. Hopenlijk duurt het niet te lang en kunnen jullie weer op pad. Tjerk heeft ook een site aangemaakt:
    tjerkpeper.waarbenjij.nu.
    Heel veel plezier de komende dagen en groeten van Brugt en Angela