Hoogtepunten - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Hoogtepunten - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Januari 2010 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was een dag van hoogtepunten. Letterlijke hoogtepunten, en hoogtepunten die er eens waren.

We begonnen de dag met een wandeling vanuit ons district (de oude haven) naar het financial district. We kwamen langs de beurs op Wall Street & Trinity Church.

Daarna kwamen we bij de plek waar tot 2001 het World Trade Center stond. Iedereen kent de beelden van wat er daar is gebeurd, maar om de plek in het echt te zien, is indrukwekkend. Een enorm gat in een stad waarvan elke centimeter is volgebouwd. Momenteel is het een bouwput, en is men druk bezig aan de bouw van de Freedom Tower en het Memorial. Naast de bouwput is een tijdelijk bezoekerscentrum ingericht, waar je wordt rondgeleid door mensen die de aanslag hebben meegemaakt of familie hebben verloren.

Vanavond stond het Rockefeller Center op het programma, bekend om zijn ijsbaan en grote kerstboom. Ik heb Top of the Rock bezocht, het uitzichtsplatform op de 76e etage van het Rockefeller Center. Echt een prachtig uitzicht! Dan zie je pas echt wat een bruisende stad New York is. Overal geluid, overal licht, overal beweging!

Na al deze hoogtepunten ook nog een klein "dieptepunt". Lady Gaga geeft morgen en zondag concerten in de beroemde Radio City Music Hall. Was een geweldige gelegenheid geweest om bij te wonen. Maar helaas, beide avonden zijn volledig uitverkocht.

Tot het volgende bericht!

• 23 Januari 2010 - 11:43

Laura De Haan:

Hoi Lotte!
    Ik heb de afgelopen dagen niet eens tijd gehad je verhaaltjes te lezen! Maar ik ben nu bij met lezen! Wat hebben jullie al veel meegemaakt in de afgelopen dagen! Erg leuk om te lezen :) De foto's laden hier helaas niet (mijn internet is niet echt heel snel...), maar zo klein zien ze er al erg mooi uit. Geniet er nog van de komende dagen!!
    Liefs, Laura