Op naar de Pacific - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu Op naar de Pacific - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Lotte - WaarBenJij.nu

Op naar de Pacific

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 September 2012 | Canada, Port McNeill

Eén van de leukste dingen op reis, zijn ontmoetingen met locals. Toen we dinsdag vertrokken uit Clearwater hadden we een ontmoeting met een echte ‘farmer’ in het Wilde Westen van Canada. Marina had al snel een band met één van zijn paarden, die langs de kant van de weg in de wei stond. Waarop de man vroeg of ze het paard niet wilde hebben. Het scheelde niet veel, of we hadden volgende maand een paard in het vliegtuig kunnen inchecken. Vervolgens reden we verder en kwamen uit bij een rivier, die alleen met een veerboot kon worden overgestoken. En wat voor een boot, een kunstig in elkaar geknutseld vervoermiddel, met een nog merkwaardigere kapitein. Toen we vertelden op weg te zijn naar Vancouver, met een tussenstop in Hope, was hij heel verontwaardigd! In Hope, wat moesten we daar nu doen? De man had duidelijk niet veel hoop voor Hope. Maar uiteindelijk viel het alles mee, we verbleven in een goed hotel in de bergen, met zelfs een binnenzwembad. De laatste stop op weg naar de grote stad!

Woensdagmiddag kwamen we aan in Vancouver, Pacific Canada. Het was er uitzonderlijk warm voor deze tijd van het jaar. ’s Avonds zijn we naar het strand gegaan om, net als heel veel locals, te genieten van de zonsondergang. Donderdag gingen we als echte toeristen met de ‘Big Bus’ langs alle bezienswaardigheden in de stad. Dit hadden we zelf waarschijnlijk niet zo snel geboekt. Maar een voucher voor deze bus zat inbegrepen bij onze reispapieren. En tsja, dan sla je dat niet af natuurlijk. Vancouver is nog wel het beste te omschrijven als het San Francisco van Canada. Vancouver heeft een geweldige ligging aan de zee, tussen de bergen en het prachtige Stanley Park als groene longen van de stad. Maar helaas zijn er ook wijken met veel zwervers, verslaafden en andere ‘bijzondere’ inwoners, zoals in San Francisco ook het geval is. Gisteren hebben we het Capilano Suspension Bridge Park bezocht, een natuurpark aangelegd rondom de grote hangbrug over het ravijn van de Capilano rivier, in Noord-Vancouver. Een soort mix tussen apenkooien voor volwassenen en spelend leren voor kinderen. Naast de beroemde hangbrug is er een wandeling over bruggen tussen boomtoppen en een skywalk, waarop je loopt op een smalle brug die aan het ravijn hangt. Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees! Voor kinderen zijn er speciale excursies waar ze met een boswachter op pad gaan. Jesper, Marloes en Richard als jullie dit lezen: Bamboo Bill zou hier niet misstaan!

Vandaag zijn we vroeg vertrokken uit ons hotel, om de ferry te nemen naar Vancouver Island, waar we onze derde week in Canada gaan doorbrengen. Morgen is het tijd voor de langverwachte whalewatching excursie. We hopen op walvissen en orca’s!

Veel groetjes,
Lotte

• 23 September 2012 - 13:43

Jesper:

Bamboo Bill... Ik was net helemaal enthousiast over je mooie belevenissen en toen liet je mijn zeepbel spatten. Geniet er verder nog avn en dadelijk ook van de omschakeling naar Hawaii.

• 24 September 2012 - 00:51

Martinentrudy:

Mooi verslag, bekende plekjes voor ons. Veel plezier op Vancouver Island. Daar is ook veel moois te zien. Genieten dus.........Groetjes uit Lauwe..