Sightseeing and shopping - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Sightseeing and shopping - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Sightseeing and shopping

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Januari 2010 | Verenigde Staten, New York

Gisteren hebben we door het slechte weer niet kunnen doen wat we gepland hadden. We konden pas zo laat uit ons hotel vertrekken, dat het al begon te schemeren bij aankomst in Central Park. Daarom zijn we vandaag teruggegaan om alsnog het Metropolitan Museum of Art te bezoeken. Wat een enorm museum! Het is, net als bijvoorbeeld het Louvre in Parijs, zo groot dat je meerdere dagen nodig hebt om alle zalen te kunnen bekijken. Het grappige is ook dat de toegangsprijs hier "recommended" is. Dat wil dus zeggen dat het je vrij staat om minder of helemaal niets te betalen.

Wat hier trouwens ook een kunst is, is winkelen. Amerikanen zijn zo klantvriendelijk ingesteld dat ze je constant op de huid zitten. Kom je een winkel in, wordt je meteen begroet. Maak je aanstalten om van iets de juiste maat te zoeken, staat er gelijk iemand achter die vraagt of je hulp nodig hebt. Als je iets wilt passen maken ze met een sleutel het pashokje voor je open. Ze hangen de kleding netjes voor je uit en kloppen 10 minuten later op de deur of alles goed gaat en of je misschien een andere maat nodig hebt. Vermoeiend hoor. Maar ze hebben hier zulke leuke winkels, dat het niet moeilijk was voor een aantal mooie items te slagen!

En dan zit het er alweer bijna op. Morgenavond om 22.00 vliegen we weer naar huis. De ochtend en middag gaan we nog wat wandelen hier in de buurt. Op de Brooklyn Bridge, en als de tijd het toelaat ook nog naar het stadsdeel Brooklyn zelf. Het was weer een geweldige tijd in deze twee mooie, gastvrije landen! Op naar de volgende reis.

• 27 Januari 2010 - 12:10

Alet:

Klinkt al met al als een super geslaagde vakantie (afgezien van de windstoten dan). Hoop dat jullie een goede vlucht naar huis hebben.
    Groetjes!

• 27 Januari 2010 - 23:24

Maartje:

Salut chère Lotte!
    Ces derniers jours j'étais un peu occupée et alors je viens de lire juste maintenant tes derniers reports. Et j'ai pu constanter que tu as toujours continuer à entreprendre bcp de choses. Parfois empêchée par le temps mais j'ai l'impression que cela ne t'as pas empêché de profiter de la vie américaine hein!
    Et d'ici, de toutes tes histoires, il semble même d'être là aussi un peu!
    Mais j'ai vu aussi qu'entretemps tu as pris l'avion de retour encore et qu'ainsi malheureusement cet aventure est finie pour l'instant. Mais je pense que tu en gardes de beaux souvenirs et alors tu en jouiras pour longtemps!
    Bienvenue encore en Hollande!
    Liefs,
    Petite Mais