Kopenhagen is... - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Lotte - WaarBenJij.nu Kopenhagen is... - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Lotte - WaarBenJij.nu

Kopenhagen is...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Maart 2012 | Denemarken, Kopenhagen

Smørrebrød in meer dan 150 verschillende smaken;

Een stad vol met fietsen, het lijkt soms wel Amsterdam;

Niet alleen gewone bussen, maar ook waterbussen;

Verbonden met Malmö (Zweden) via de Oresundbrug;

Een stad waar het kleinste beeldje, de kleine zeemeermin, de meeste toeristen trekt.

Na de eerste dag genieten van Kopenhagen hebben we dinsdag de overtocht gemaakt naar Malmö, en zo ook kennis gemaakt met Zweden. Malmö lijkt een beetje op Hamburg. Ook hier is het oude havengebied opnieuw ontwikkeld. Met als letterlijk hoogtepunt de ‘Turning Torso’, een flatgebouw ontworpen door de bekende architect Calatrava. Ons dagje Malmö was natuurlijk niet compleet zonder een bezoekje aan Ikea! In het restaurant werd de muziek van ABBA gedraaid, Zweedser kon het niet…

Hiermee komt een eind aan onze studiereis en mijn eerste kennismaking met Scandinavië. Het is goed bevallen, zeker voor herhaling vatbaar!

Veel groetjes,
Lotte

• 28 Maart 2012 - 20:10

Jesper:

Malmö is ongetwijfeld wel een stukje kleiner dan Hamburg. Ik had het er afgelopen zomer met een middagje wel gezien. Maar dat nieuw ontwikkelde gebied rondom de Turning Torso is wel heel mooi.

• 28 Maart 2012 - 20:24

Lotte :

@ Jesper: dat klopt, Hamburg is groter dan Malmö. Maar ook daar is één dag voldoende om alles te zien.

• 28 Maart 2012 - 21:09

Brugt:

Hoi studiereizigers
    Omdat wij deze zomervakantie naar Denemarken willen gaan ben ik benieuwd naar jullie bevindingen.
    Fijne reis verder
    O ja goed dat jullie terug komen het weer wordt hier ook wat slechter. Hoef je niet te ontwennen.
    Groetjes
    Brugt en Angela