Grand Teton National Park - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Grand Teton National Park - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Grand Teton National Park

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Jackson

Dag allemaal,

Afgelopen vrijdag waren we in het stadje Cody, in de staat Wyoming. Hier hebben we een bezoek gebracht aan Old Trail Town. Een soort klein openluchtmuseum waar het Westen is nagebouwd zoals het vroeger was. Houten huisjes, een klein schooltje, paardenstallen, en ook de saloon mocht natuurlijk niet ontbreken. Voor de kenners: precies als het Kleine Huis op de Prairie.

Zaterdag was het tijd om te vertrekken naar het volgende park: Grand Teton National Park. Dit park ligt direct onder Yellowstone. Grand Teton heeft geen vulkanische activiteit zoals Yellowstone, maar is daarmee zeker niet minder de moeite waard. Het park bestaat uit een prachtige bergketen, met aan de voet een groot meer en daar omheen een vallei vol bloemen en dieren. Er is hier meer wildlife te spotten dan in Yellowstone. Overal wordt gewaarschuwd voor de aanwezigheid van beren. Deze hebben we helaas nog niet gezien. Wel troffen we zaterdag langs de parkeerplaats van ons hotel twee hertjes. Mannetje en vrouwtje samen aan het grazen. Ze waren niet bang van ons, hoewel we toch erg dichtbij stonden.

Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan het stadje Jackson, ten zuiden van Grand Teton National Park. Een leuk stadje, waar ook in de winter veel toeristen komen omdat er een groot skigebied ligt. We hebben gegeten in de Silver Dollar Bar van het historische Wort Hotel. Hier heb ik eens iets nieuws geprobeerd: hamburgers van een hert. Zoiets zou ik anders niet snel eten, maar het is een gerecht dat hoort bij deze streek. En zoals ze hier zeggen: “between two evils, always pick the one you’ve never tried”.

Eén van de hoofdattracties van Grand Teton National Park zijn toch wel de zonsondergangen. Als je ’s avonds een mooi plekje hebt gevonden, krijg je al snel gezelschap van “amateur” fotografen, gewapend met statieven en telelenzen. Maar je moet er hier wel iets voor over hebben, want het nadeel van een meer in de zomer: MUGGEN! Buiten zitten is haast onmogelijk, je krijgt direct gezelschap. Desondanks heb ik mijzelf gisterenavond aan de rand van het meer gewaagd om de zonsondergang te fotograferen. Het gevolg: een muggenaanval en honderden bulten. Maar het was de moeite waard. Zie de foto’s voor het resultaat!

Morgen verlaten we de staat Wyoming voor een lange autorit richting het zuiden, terug naar de staat Utah, op naar het rode landschap van het Coloradoplateau.

Veel groetjes,
Lotte

• 12 Juli 2011 - 17:01

Karen:

De verwijzing naar het Huis op de Prairie doet alles herleven hihi

• 12 Juli 2011 - 18:35

Fam. Peper:

Hoi Lotte,

Het is leuk om jouw reisverslag te lezen, de foto's zijn prachtig.
    Geniettuuuhhhhhh!!!

Brugt en Angela