Salt Lake City: stad van de Mormoonse kerk - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Salt Lake City: stad van de Mormoonse kerk - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Salt Lake City: stad van de Mormoonse kerk

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Juli 2011 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Dag allemaal,

Het eerste berichtje vanuit de VS. Gisteren zijn we na een lange maar voorspoedige reis aangekomen in Salt Lake City. Het was hier toen pas 19.00 's avonds, maar in Nederland al 3 uur 's nachts, waardoor we erg moe waren.

Na aankomst hebben we meteen onze huurauto opgehaald. Een spliksplinternieuwe auto, met zelfs nog geen kentekenplaten maar een tijdelijk registratienummer. Het was even wennen om in een automaat te rijden, maar dat gaat ons nu beiden prima af!

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Temple Square, het gebied in de stad waar zich het centrum van de Mormoonse kerk bevindt. Erg bijzonder om te bezoeken. Omdat het zondag, was het er vandaag erg druk, veel gezinnen met jonge kinderen.

Zojuist zijn we nog even een stukje gaan rijden in de stad en hebben een plek gevonden met prachtig uitzicht over de stad, het State Capitol en zelfs het meer waaraan de stad haar naam dankt.

Morgenochtend vertrekken we uit Salt Lake City voor de eerste lange dag rijden. Op naar het oudste en grootste nationale park van de VS, op naar Yellowstone!

Veel groetjes,
Lotte