It all ends in California - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu It all ends in California - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu

It all ends in California

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Aan elke mooie reis komt een einde. Vanochtend om 09.15 zijn we weer geland in Nederland, na een vlucht van 10 uur vanuit Los Angeles. Het was een voorspoedige, maar door het tijdsverschil erg vermoeiende reis. De laatste dagen in Amerika waren erg druk en we hadden geen internet meer in ons hotel, vandaar dat het nu tijd is voor het laatste verslag van deze reis.

Dinsdagochtend zijn we vroeg vertrokken uit Las Vegas. Eén van de langere reisdagen van de vakantie, op naar Los Angeles. Op tijd vertrekken was belangrijk om nog zoveel mogelijk te kunnen doen in de stad en de files in de spits te vermijden. LA = Hollywood, dus gingen we als eerste op zoek naar de bekende letters. Nadat we ze gevonden hadden gingen we naar Downtown LA, sterrenjacht op de Walk of Fame. De Walk of Fame was veel groter dan we hadden verwacht. Het bleek meer een Mile of Fame, en we moesten dan ook lang zoeken voordat we “onze” sterren hadden gevonden. Ook hebben we hier het theater gezien waar elk jaar de Oscars worden uitgereikt. ’s Avonds gingen we richting zee om iets te eten en van de zonsondergang te genieten. Santa Monica was het oorspronkelijke plan, maar uiteindelijk vonden we een prachtig strand in het kleinere plaatsje Huntington Beach. Minder toeristisch en daarom juist een veel mooiere plek. Er was toevallig een markt in het stadje waar allemaal leuke hebbedingetjes werden verkocht, we hebben ons hier heel goed vermaakt.

Woensdag en donderdag was het tijd voor het laatste hoogtepunt van de reis: Disneyland Resort in Anaheim. Anaheim is de plaats waar het originele Disney themapark staat, in 1955 gebouwd. Ook is hier het mooie, veel nieuwere park Disney’s California Adventure. Voor de Disney-kenners: dit park lijkt een beetje op de Studios in Parijs, maar dan veel groter en geheel in het thema van de staat California. We hebben twee dagen genoten van veel attracties en shows… en hadden op het einde van de dagen blaren op onze voeten.

En dan, na een maand lang rondreizen zit het er nu helaas alweer op. We hebben genoten van de reis en zijn stiekem al aan het dromen over een volgende mooie bestemming in Noord-Amerika. Wie weet...! Iedereen bedankt voor de leuke reacties en Marina, als je dit dagboek nog eens leest: bedankt voor alles, het was geweldig!

Veel groetjes,
Lotte