Beautiful Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Beautiful Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Beautiful Zion

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, Springdale

Dag allemaal,

Eigenlijk was ik van plan pas weer over een paar dagen een nieuw verslag te schrijven. Maar ons bezoek aan Zion National Park was zo prachtig, dat het toch zeker nu al een verslag waard is.

Zion is absoluut het mooiste park dat we deze rondreis hebben bezocht. Zion is heel anders dan de andere nationale parken. Dit is een echt doe-park. Hier geen scenic drive en mooie viewpoints onderweg, maar een shuttlebus die de mensen door het park vervoert. Elke halte is het begin van één of meerdere trails. De canyon van Zion is uitgesleten door de Virgin River. Wat het gebied zo uniek maakt is de prachtige combinatie van rode rotsen en heel veel groen. Op sommige plekken is het zelfs zo groen dat het net lijkt alsof je in de jungle bent. Gisteren zijn we onze wandelingen in het park begonnen met de trails naar Weeping Rock en de Emerald Pools. Weeping Rock is een rots waaruit permanent water druppelt. Het water zorgt ervoor dat de rots erg vruchtbaar is. Aan de onderkant van de rots groeien mos, varens en andere mooie planten, de zogenaamde hangende tuinen. De Emerald Pools zijn op soortgelijke wijze ontstaan. Het water dat uit de rotsen sijpelt, soms echt watervallen, heeft deze bergmeertjes doen ontstaan.

Vandaag was het tijd voor één van de hoofdattracties van Zion: The Narrows. Dit is het smalste gedeelte van de canyon, waar geen paden meer liggen, maar je door het water van de Virgin River loopt. Gewapend met houten wandelstukken, gehuurd hier in het dorp Springdale waar ons hotel ligt, gingen we op pad. In het begin was het erg lastig. Je loopt over stenen, die behoorlijk glad zijn, de stroming is soms flink sterk en ook het water is op sommige punten behoorlijk diep. We waren blij met onze stokken, want anders waren we zeker wel een keer in het water gevallen. Uiteindelijk hebben we ongeveer één vierde van de gehele route afgelegd. Verder lopen was in verband met de tijd helaas niet meer in, een bovendien moesten we hetzelfde stuk ook weer terug. Maar het was een geweldige ervaring! Wie weet ooit nog eens terug om de rest van de gehele route te lopen?

De tijd gaat snel. We zijn nu alweer drie weken op reis, nog maar één week te gaan en dan gaan we alweer naar huis. Maar zover is het nog niet. Eerst nog genieten van Las Vegas en Los Angeles!

Veel groetjes,
Lotte

• 23 Juli 2011 - 12:08

Floor:

Hallo Lotte,

We hoorden van je vader dat je site de moeite waard was. Inderdaad, prachtig om alles te zien en te lezen.
    Nog heel veel plezier de laatse week en alvast een goede terugreis.

Groetjes Jan en Floor

• 25 Juli 2011 - 18:45

Hanna,Noor,Saar:

Hoi Lotte,
    Wat maak je weer prachtige bijzonderheden mee!! Wat is de natuur daar onvoorstelbaar mooi. Hoe is het met de warmte, valt het mee 36 gr? Nu op naar Las Vegas, ik hoop dat je het mooi vind en dat je Celine Dion nog even tegenkomt tussen de gokautomaten. Geniet van alles wat je tegenkomt. Wij volgen je reisverslagen op de voet!!!!!
    Groet van ons allemaal en een dikke kus van Hanna, Noor en kleine SaarXXXXX