Het land van de Navajo - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Het land van de Navajo - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Het land van de Navajo

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Page

Het echte Amerika-gevoel: zittend op de veranda van ons houten huisje, een warm briesje, genieten van het uitzicht op de rode rotsen, koud drankje erbij en een enkele Harley Davidson die passeert. Dat was toch wel het gevoel dat ik kreeg in de Desert Rose Inn in Bluff. Nog nooit zo’n schattig hotel meegemaakt. Vrijdagmiddag kwamen we aan in Bluff een korte rit vanuit Moab. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij de Newspaper Rock. Dit is een rots met daarop een grote verzameling petrogliefen, gemaakt door Navajo indianen. Nog altijd heeft men de boodschap op de rots niet kunnen ontcijferen, dat maakte de plek ook wel een beetje mysterieus.

We zijn aangekomen in het gebied van de Native Americans. Vrijdagavond was het tijd voor een eerste kennismaking met het grootste icoon van dit gebied: Monument Valley. Een uurtje rijden vanaf ons hotel en we besloten er alvast een keer heen te gaan voor de zonsondergang. Uiteraard onderweg een stop op de weg met het bekende uitzicht op de rotsformaties. De zonsondergang in Monument Valley was prachtig. Zaterdag vertrokken we uit Bluff richting Page en zijn we onderweg nogmaals gestopt in Monument Valley. Deze keer om de valley drive te doen: een rit van 17 mijl over een onverharde weg, langs de rotsformatie. Het was stofhappen in het rode zand en op sommige stukken een moeilijke weg voor de auto, maar Marina heeft ons er met haar rijkunsten goed doorheen geloodst!

Zaterdagmiddag kwamen we aan in Page, bij Lake Powell. Dit kunstmatige meer is ontstaan toen men in 1956 is begonnen met de bouw van de Glen Canyon stuwdam in de Colorado rivier. ’s Avonds hebben we een bezoek gebracht aan de dam en een rit langs het meer gemaakt. Maar Page is naast Lake Powell ook bekend om de volgende attractie: de Antelope slotcanyons. Vandaag hebben we een tour gemaakt in zowel Upper als Lower Antelope Canyon. Voor Upper hadden we vantevoren al een plek gereserveerd omdat deze erg populair is. We hadden gekozen voor de fotografie-tour en dat bleek achteraf een slimme keuze. Onze groep kreeg voorrang wanneer een straal aan zonlicht de canyon in kwam, zodat wij deze het beste konden fotograferen. Overigens een sterk staaltje twister voor gevorden, want zodra er een zonnestraal kwam gingen de statieven uit en dook iedereen langs elkaar heen om dé foto te kunnen maken. Erg grappig om te zien hoe fanatiek mensen dan worden. Waar je zelf natuurlijk ook aan mee doet, uiteraard…

Op aanraden van onze gids zijn we vanmiddag naar de Lower Canyon gegaan. We hadden deze eigenlijk voor morgenochtend op ons programma staan, maar het licht was vandaag erg gunstig om de kleuren van de canyon zo goed mogelijk uit te laten komen. Lower Antelope Canyon is veel avontuurlijker dan Upper, omdat deze in de grond is uitgesleten. Om erin te komen moet je trapjes afdalen en hoe dieper je de canyon in komt, hoe smaller het er wordt. Lower Canyon heeft geen inval van zonnestralen, zoals Upper. Maar is op een andere manier ook heel erg mooi en wat rustiger qua bezoekersaantallen.

De hoogtepunten volgen elkaar deze reis in snel tempo op. Morgen is het alweer tijd voor een rit naar de bekendste canyon van Amerika: de Grand Canyon!

Veel groetjes,
Lotte

• 18 Juli 2011 - 14:34

Laura:

Wow, hoe gaaf is dat! Hele mooie foto's! Jullie doen een hoop leuke/mooie dingen! Veel plezier vandaag bij de Grand Canyon :-)
    Groetjes uit Arkansas!
    Laura

• 18 Juli 2011 - 20:39

Petite Mais:

et les aventures se continuent! Pas mal, pas mal du tout! De nouveau une belle histoire avec de belles photos dont quelques-unes me donnent l'impression de regarder un film américain et d'autres font semblant des cartes postales! Super! Profitez encore de la vie américaine!
    Bisou,
    Moi
    P.S. et s'il vous reste des rayons de soleil, n'hésitez pas à nous les envoyer! Ici, on n'a qu'affaire à la pluie...

• 20 Juli 2011 - 19:19

Iris:

Leuk je verhalen te lezen! :) Geniet nog!

x