Op naar Delicate Arch - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu Op naar Delicate Arch - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Lotte - WaarBenJij.nu

Op naar Delicate Arch

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Moab

Dag allemaal,

Tijd voor het tweede deel van onze reis! In twee dagen zijn we, met tussenstop in Vernal, aangekomen in Moab. “Where adventure begins” luidt de slogan van het stadje. Dat was toepasselijk, want toen we Moab naderden kwamen we in een flinke onweersbui terecht. Prachtig om de bliksem te zien hier in het rode landschap. De straten stonden blank. Wat overigens snel weer opgedroogd was. Door de warmte slaat het weer hier snel om: nog geen uur later was het weer zonnig.

’s Middags zijn we uit het hotel vertrokken om een bezoek te brengen aan Dead Horse Point State Park en Canyonlands National Park, zo’n 30 mijl rijden vanaf Moab. Dit gebied kent een zelfde soort landschap als de Grand Canyon, waar de rotsen zijn uitgesleten door de Colorado en de Green River. Eén van de bekendste punten in Canyonlands is de Mesa Arch. Deze natuurlijke boog geeft een prachtige omlijsting van het (diepe!) landschap erachter. De boog is het mooiste tijdens zonsopgang. Maar ook de zonsondergang was hier prachtig om te zien.

Vandaag stond Arches National Park op ons programma. We zijn de dag iets later begonnen vanwege de hoge temperaturen. Na de scenic drive langs alle hoogtepunten in het park was het tijd voor het echte hoogtepunt: de trail naar Delicate Arch, de beroemde zandstenen boog van 16 meter hoog, symbool van de staat Utah. Een pittige wandeling met een klim van maar liefst 145 meter over de rotsen en nauwelijks schaduw. Veel water drinken onderweg was heel belangrijk. Maar we hebben het gered en wat was het prachtig om deze beroemde boog in het echt te zien!

Morgen vertrekken we naar Bluff, richting het volgende icoon van Amerika: Monument Valley.

Veel groetjes,
Lotte

• 16 Juli 2011 - 06:41

Gradie Martini:

Dag Lotte,
    mooie foto's, geweldig. "We reizen met jullie mee."

• 16 Juli 2011 - 12:18

Annemarie:

Super!!!
    Doet mij alleen maar meer beseffen dat wij ook nog heel veel moeten zien in Amerika
    Enjoy Miss Martini

• 17 Juli 2011 - 17:02

Marjolein:

Hey Lotte,
    Heb al je verslagen in één keer gelezen. Volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin! Geweldig wat jullie tot nu toe al gezien/meegemaakt hebben! Gelukkig hebben jullie ook goed weer op een paar 'buitjes' na. Dat kan je niet zeggen van het weer in Nederland. Heb je trouwens je tentamens gehaald?
    Veel plezier nog samen en ik zal jullie regelmatig volgen. Als jullie terug zijn, moeten we maar eens afspraken en foto's bekijken van elkaar: t duurt toch nog ff voordat je terug moet naar Antwerpen ;)
    Liefs Marjolein